Love is all you need - kapitel 3

Tidigare; 
Niall kollade på mig och jag såg att han blev orolig. 
''I'm fine, it's just that I have lose some pounds really fast..and I can't lose more..because that's not good.'' 
''Sweetie, you are already thin..don't worry about that, i'm gonna help ya.'' Sa Niall och kramade om mig. 
Orden upprepades i mitt huvud, hans ord fick mig att tro..tro att jag kunde klara av det här. Och med hans stöd gör det bara bättre. 
------------------------------------------------------------------------
*PIP PIP PIP*
Jävla klocka..tänkte jag för mig själv och slängde ner den på golvet. 
''What are you doing?'' Hörde jag en röst säga och jag satte mig hastigt upp. 
Jag såg att det var Louis, men vad gjorde jag här? 
''Why am I here?'' Frågade jag han och Louis log. 
''You don't remember? You falled asleep, so you stay'd here over the night.''
''But Fia and Ella?!'' Ropade jag högt och såg mig omkring där Niall och Harry låg.
''They're home, Niall wanted you to stay..because he was worried about ya!''
Jag hostade till och det kändes som att jag skulle kräkas. Jag hoppade hastig ur sängen och in till toaletten för att kräkas. Louis hängde efter och hjälpte mig med att hålla uppe håret. 
''I'm so sorry..i'm gonna go home now!'' Sa jag och tvättade min mun i handfatet. 
''I don't think you should go, I can see that youre sick.''
''I'm not sick, i'm just..'' Jag avbröt mig själv och Louis nickade.
''You don't need to say anything, I understand!''
Jag log och satte upp mitt hår i en slarvig hästsvans. Niall och Harry hade precis vaknat och undrade vad det var som hade hänt.
''What happend?'' Frågade Niall och Harry samtidigt.
''She vomited'' Sa Louis och Niall kollade oroligt på mig och jag vände bort blicken.
 
Niall's perspektiv; 
 
''She vomited'' Sa Louis och jag kollade på Irene. Hon vände snabbt bort blicken och jag gick fram till henne. 
''Why?'' Frågade jag och hon bara skakade på huvudet. 
''I, I don't know okey?'' Sa Irene och jag nickade. 
''You look cold, you can borrow a hoody from me..if you want!'' 
''Sure'' Sa Irene och jag gick och tog fram min tröja. 
''Here'' Sa jag och räckte fram tröjan. 
''Thank you'' 
''Harry go and see if Liam and Zayn is awake..i'm really hungry!'' Sa jag och Irene skrattade till. 
''So it's true, you really like food?'' 
''Don't be studpid, I LOVE FOOD!'' Skrek jag och slängde ner Irene i sängen. 
''Please, get a room!'' Ropade Louis och jag skrattade till. 
''You can join me if you want.'' Blinkade jag till Louis och han förstod precis vad jag mena. 
Louis gick fram till sängen där jag stod och Irene kollade konstigt på oss. 
''HAHA, why are you guys standing there like two idiots?'' 
''Yeah you know, we just want to..TICKLE YOU!'' Sa jag och skrattade elakt. 
''AAAAAAAAH, NOOO STOP PLEASE!'' Ropade Irene och vi fortsatte kittla henne. 
På något konstigt vis ryckde hon sig låss och sprang in till det andra rummet där Zayn, Liam och Harry var i. 


Irene's perspektiv; 

Jag smet mig låss och sprang in till andra rummet där Liam, Harry och Zayn var. 
Dom kollade konstigt på mig när jag kom in till dom helt andfådd. 
''Please help me, Niall and Louis are mean to me..they tickling me.'' Sa jag och dom bara skrattade. 
''Okey, you can hide under the bed..do it now!'' Sa Zayn och jag gömde mig under sängen. 
Jag hörde att dörren öppnades och att dom pratade. Sedan blev det tyst och dörren stängde sig. 
Jag kröp fram under sängen och skulle precis ställa mig upp när två händer grabbade tag om min midja och lyfte upp mig. 
''AAAAH!'' Skrek jag till och jag kunde höra att killarna skratta. 
''Hello darling'' Sa Harry med en läskig röst. 
''Stop, it sound's so scary.'' Sa jag och Harry flinade. 
''Yeah i know!'' 
 
När vi hade ätit frukost kom jag på att jag var tvungen att gå hem till Filip där Ella och Fia var. 
''Oh guys, I need to go home now..but can we talk later, maybe we can do something tonight?'' 
''Yeah sure, we can call you later!'' Sa Liam och Niall i kör. 
''Good, bay boys!'' 
''Bay Irene!'' Sa killarna i kör och kramade om mig. 
''I can walk you to the door!'' Sa Niall och följde efter mig till dörren. 

Niall's perspektiv; 

Hon tog på sig skorna och rättade till tröjan. Hon var så fin, helt perfekt! 
''Oh, i forgot..'' Sa Irene och tog av sig min tröja. ''Here, and thank you'' 
''Your welcome..and Irene..you are beautiful.'' Sa jag och log lite smått. 
''Hihi, so are you!'' Sa Irene och pussade mig på kinden. 
Hon öppnade dörren och log mot mig innan hon stängde dörren efter sig. 
Kan man känna så här efter bara 2 dagar, är jag kär? 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0