Love is all you need - kapitel 1

''Kan du hjälpa mig med väskan'' Frågade Ella mig och jag lyfte ner hennes väska ifrån väskhållaren på tåget. 
Idag skulle jag och mina två bästa vänner åka till Stockholm för att vara där i några dagar. 
Det ända vi hade tänkt att göra var att shoppa, kolla på killar och bara chilla. 
''Irene, glöm inte din mobil!'' Sa Fia och pekade på min mobil som låg på sätet. 
''HAHA, tack!'' Sa jag och tog upp min mobil, sedan gick vi av tåget. 
Vi gick in i centralen och ut på andra sidan gatan, där stod Fias bror och vinkade glatt åt oss. 
''Hej tjejer, det var längesen man såg er..!'' Ropade Filip glatt och kramade om oss. 
När vi var små så brukade vi alltid busa med Filip, vi tjejer har ju trotsallt känt varandra sen vi var små spädbarn. Våra mammor träffades nämligen på barnens timma i kyrkan..dom klickade direkt å sen dess har dom alltid umgåts. 
Det är tack vare dom som jag har lärt känna mina bästa vänner..och Filip.

Filips blåa mercedes rullade sakta in på parkeringen och vi alla sted ut. 
Vi hade aldrig besökt Filip förut, inte ens Fia hade besökt han. Och det kan jag faktiskt förstå, han hade ju sin tjej och hur kul är det för henne att vara hos han när han och sin tjej ska mysa hela tiden?
''Här bor jag!!'' Sa Filip och steg in i hallen. 
Hallen var full med massa flyttlådor så man var nästan tvungen att hoppa över dom för att komma längre in i lägenheten. 
I köket möttes vi av Filips flickvän Miranda. 
''Hej tjejer, vad roligt att se er!'' 
''Hej,'' sa vi i kör och kramade om henne. 
 
Efter att vi hade suttit i köket i en timma och pratat om allt som hade hänt den senaste tiden, så avbröt Filip oss. 
''Vill ni inte se vart ni ska sova någonstans?'' 
''Men herregud, joooo!'' Skrek Ella och hoppade upp ifrån stolen. 
Vi följde efter Filip och stannade vid en dörr, ''Här inne ska ni bo'' sa han och öppnade dörren. 
''Åh nice, bruna väggar..coolt!'' Sa Fia och slängde sin väska i sängen som var närmast dörren. 
Fia tog sängen längst bort, och jag fick den som var kvar..den som var i mitten. 
I mitten på väggen fanns en stor spegel och några hyllor med lådor. 
''Glömde nästan, kolla i lådorna..Miranda har köpt några grejer till er'' Sa Filip och stängde dörren efter sig. 
Fia gick fram och gav oss varsin låda, i lådan var det fullt med smink från Victorias Secret, och även ett par stringtrosor. 
''WIIIIIIIII!!!'' Skrek vi i kör och hoppade runt som tre galna tuppar. 

Nu hade resan bara börjat! 
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nästa kapitel kommer snart! Hope you guys enjoy it! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0